יום רביעי, 10 בפברואר 2010

מנורה על כמה מבולי רשות הדואר

מנורת שבעת הקנים, מנורת המשכן והמקדש, היא הסמל המובהק והבלתי שנוי במחלוקת של העם היהודי לאורך הדורות. מאז הקמת המדינה המנורה היא הסמל של המדינה. למנורה המקראית יש השפעה ניכרת על מגוון של מוצרי יודאיקה, על הלוגו של ארגונים (כגון המוסד, בנק ישראל, תנועת וקבוצת בית"ר, התנועה לאיכות השלטון, ארגונים יהודיים שונים) על מצבות ואנדרטאות, על מטבעות ומדליות...

להלן כמה מבולי רשות הדואר שהמנורה מופיעה בהם, כ"הוכחה" למרכזיות של דימוי המנורה בפרסומים הרשמיים של מדינת ישראל, וכביטוי לאהבה ולהערכה שרוכש הציבור לסמל זה.


בשנת 1952 הופיע בול המנורה בעיצובו של אוטה וליש עם מנורה מוקפת בסמלי שנים עשר השבטים ועם פסוק מבמדבר (א נב) על השובל. (התמונה באדיבות דובוש מכפר עזה).



בשנת 1955 הופיע בול יום העצמאות ויום הזיכרון, בעיצובו של : ג המורי, ועליו סמל המדינה כאשר קניה דולקים.

בשנת 1966 הופיע בול מוזיאון ישראל, בעיצובו של אדלר א., ועליו מנורה מבית כנסת בטבריה מהמאה השניה לספירה.


בשנת 1972 הופיע בול עשרים וחמש למדינת ישראל בעיצובו של משה פרג ועליו מנורה בצבע תכלת. על השובל המנורה בסמל המדינה. (ישנם עוד כמה בולים שכאלה - עם המנורה בסמל המדינה על השובל - כגון בול בן גוריון משנת 1974 בעיצוב א. אדלר).


בשנת 1985 הופיע בול מועדים לשמחה בעיצובו של אסף ברג ועליו המנורה בתוספת פסוק על השובל משמות (כה לא). (התמונה באדיבות גדעון).



בשנת 1988 הופיע בול הגדודים העבריים ועליו המנורה, סמל הגדודים העבריים, על רקע פרשים עבריים.



בשנים 2002/3 הופיעו ארבעה בולי המנורה, ועליהם דימוי של שער טיטוס, בעיצובו של יגאל גבאי.

בשנת 2008 הופיע בול בסדרת כרזות יום העצמאות בעיצובו של חיימי קיבקוביץ ועליו כרזה עם מנורה בעיצוב קופל גורבין. על בול אחר באותה סדרה הופיעה מנורה על כרזה שעיצב אסף ברג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה