יום חמישי, 10 בדצמבר 2009

עץ האורן הזקן שלי

רק אתמול נודע לי שהמלה "אורן" מופיעה בתנ"ך פעם אחת ויחידה (ישעיהו מד, יד).

לא ברור לי כלל אם העץ שנשא את השם הזה בתקופת האבות היה אותו עץ שנקרא כך בימינו.

אישית, האורן הוא העץ החביב עלי מכל העצים; וזאת משום שבגינת הבית שבו גדלתי, במקור חיים 34 בירושלים, גדל לו בשלווה עץ אורן זקן, רחב צמרת וירוק עד. כשהיינו ילדים נהגנו לשבור חתיכת קליפה שלו ולשפשף אותה על המדרכה עד שיצאה לנו ספינה, שאותה ניסינו להשיט באמבטיה. הוא היה זה שהכיר לי את תולעי תוואי התהלוכה. בצלו ישבתי עם אבי להתבונן בצפרים שחוסות בין ענפיו ולהקשיב לזמרתן. כשבני היה ילד הוא טיפס על האורן ולא ידע איך לרדת ממנו בחזרה. על גזעו הרחב קשרה אמי את חבל הכביסה שלה... והתבדחנו ואמרנו שהחבל מחזיק את האורן שלא ייפול... הוא היה שם לפני, ואמור היה להיות שם גם אחרי. הוא תמיד היה שם - מעורר את קריאות ההתפעלות של כל מי שחזה ברוחב גזעו ובהדרו. אך בהגיע האורן הזקן שלי לגבורות קמו עליו קבלנים ובמסגרת הכנותיהם לבניית שיכון מגורים גדול לא רק שכרתו אותו אלא גם עקרו אותו משורשיו.

עץ האורן הזקן שלי- לפני הכריתה


עץ האורן הזקן שלי- במהלך הכריתה


עץ האורן הזקן שלי- אחרי הכריתה ולפני עקירת השורשים

תגובה 1:

  1. עוד מידע תוכלו לקבל באתר

    www.israelscams.com

    השבמחק