יום חמישי, 26 בנובמבר 2009

השפעת התנ"ך על דני כפרי

ביפו בגן הפסגה וגן המדרון הציב דני כפרי בשנת 1977 את פסל "שער האמונה" לאחר שנתיים של עבודה עליו. הפסל מתחלק לשלושה חלקים:

א. עמוד עקדת יצחק

ב. עמוד חלום יעקב

ג. קורת השער: כיבוש יריחו
כל עמוד מתנשא לגובה 3 מטר ומשקלו 9 טון.

דני כפרי חזר בתשובה בתחילת שנות השמונים ולאחר כמה שנים חזר בשאלה. הקרבה שלו לסיפורי התנ"ך הניבה יצירות רבות וביניהן תבליטים ורישומים של דוד ושאול; מגילת אסתר; שמשון ודלילה; רות ובועז; משפט שלמה (מלכים –א, ג, כה); אבשלום תלוי באלה (שמואל-ב, יח, י); המרגלים (במדבר יג, כז); ברכת יצחק ליעקב (בראשית כז, כא); הגר וישמעאל; אברהם והמלאכים; קין והבל; אדם וחווה; "זכרתי לך חסד כלולותיך"; סוכות; יום כיפור; "אם אשכחך ירושלים".

התמונה באדיבות י.ש מויקיפדיה ערך "דניאל כפרי"

2 תגובות:

  1. מה זאת אומרת חזר בתשובה ואחר כמה שני חזר בשאלה? אם כבר אתה מציין עובדה כזאת חריגה, למה אתה לא מוסיף הסבר? ובכלל. מה קשור חזרה בתשובה לחזרה בשאלה? דני יקירי. האם חזרה בשאלה, זה ההיפך מחזרה בתשובה? תשובה זה מהמילה לשוב למקור שממנו ברחת. אז מה זה קשור לחזרה בשאלה? התביעה על התנהגותך אחרי מאה ועשרים תהיה קשה ביותר. איזה שטות היא "לחזור בשאלה אחרי שחזרת בתשובה?" האם אישתך השפיע עליך "לחזור בשאלה?" דרישת שלום למרק ינאי ולאישתך רות מוקוטוב. אחד שלמד איתך בבצלאל. ביי

    השבמחק
  2. איך מתמודדים עם "לא תעשה לך פסל...."כשאני אשה דתית ומפסלת ?

    השבמחק