יום חמישי, 24 בספטמבר 2009

הסנה


פסל הסנה הבוער - שמואל סולץ

צילום שלי

-

מעל לכניסה ל"בית הכנסת הגדול" ברחוב המלך ג'ורג' בירושלים יצק שמואל סולץ (1917-2000) באלומיניום את פסל הסנה הבוער, שממחיש את התגלות האל למשה כפי שהיא מתוארת בספר שמות ג, ד.

בכניסה למשכן הכנסת ניצב פסל "הסנה הבוער" מאת דוד פלומבו לזכר הנופלים במלחמות ישראל. אורחים רשמיים של הכנסת נוהגים להניח זרים ליד אש התמיד שבוערת שם.

שורה משירם של יחיאל מוהר ומשה וילנסקי "מול הר סיני":

לא אגדה רעי (פעמיים) ולא חלום עובר הנה מול הר סיני (פעמיים) הסנה, הסנה בוער

נקודה למחשבה:

האותיות של המלה "סנה" ושל המלה "הנס" הן אותן האותיות. את האפשרות הזאת שמעניקה לנו השפה העברית -לגלות משמעויות חדשות באמצעות בחינת צירופי האותיות- קשה מאד לתרגם ולא ברור אם בכלל ניתן.


מיניאטורה של סבינה סעד © בצבעי גואש
-


פסלו של יצחק דנציגר (1957) "הסנה הבוער"

תמונת CC שהעלה יאיר טלמור © לויקיפדיה ערך "יצחק דנציגר"

מוצג במוזיאון חיפה לאמנות

יצחק דנציגר (1916 - 1977) היה אחד הפסלים המשפיעים ביותר בתולדות הפיסול הישראלי

והשפעת התנ"ך עליו ודאי חלחלה גם אל האמנים שהושפעו ממנו


ציור הסנה על בול מועדים לשמחה בעיצובו של אריה גלזר 1981

עם פסוק על השובל (שמות ג,ב)

באדיבות גדעון


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה