יום ראשון, 9 באוגוסט 2009

שבת

השפעת התנ"ך על חיי היום יום של ישראלים-יהודים-שומרי-מצוות באה לידי ביטוי בולט במנהגיהם. אצל יהודים חילונים ההשפעה עקיפה יותר, וניתן להתחקות אחר עקבותיה בעיקר במערכת הלימוד בבתי הספר, בשפה בתרבות ובאמנות. השבת מקורה בספור הבריאה. היא נשמרת אצל הדתיים כמצווה, אצל החילוניים - כיום מנוחה.

חילונים אוהבים לנצל את השבת לטיולים ולקניות, כלומר יש לשבת, בין היתר, השפעה על חיי המסחר בישראל.

טיול שבת

באדיבות Nurit Y מפליקר



אווירת שבת משותפת לחילונים ולדתיים ניתן לחוות בשוק מחנה יהודה בירושלים ביום ששי אחרי הצהריים

התמונה באדיבות mockstar מפליקר

-

ליאור טל פרסם באתר YNET ביום 13.03.08 מאמר תחת הכותרת "חילונים, הצביעו בעד השבת" ובו הוא מספר כי "ועדת הרבנים למען קדושת השבת" הכריזה חרם על רשת AM PM שפתחה את חנויותיה בשבת. בתגובה קראו בהנהלת "צעירי מרץ" לציבור להביע את מחאתו ברגליים, ולבוא לקנות ברשת בהמוניו.

ליאור טל מבחין במאמרו בין יוזמות פרטיזניות של חלקים בציבור לבין פעילות שמעוגנת בחוקי הכנסת כמו מניעת תחבורה ציבורית בשבת, למרות שמניעה שכזו פוגעת הן בצעירים החילוניים והן בעניים שאין ברשותם רכב פרטי.

הערה שלי: על בעלי הרכב הפרטי אין השפעה למניעת תחבורה ציבורית, להפך, הכבישים פנויים יותר...

ראוי לציין שעל פי סעיף 17 לחוק שעות עבודה ומנוחה, התשי"א-1951, מי שעובד בשבת יקבל ממעבידו תוספת של לפחות חמישים אחוז לעומת שכר השעה שלו ביום חול, וזו דוגמה נדירה להשפעה שניתנת למדידה כמותית של המקרא על חיי היום יום במדינת ישראל.

עדות לפופולריות של טיולי שבת תוכלו לראות בתחתית דף החיפוש של גוגל אחרי שהקלדתם בחלונית החיפוש את המלים טיול שבת (וקבלתם חצי מיליון תשובות). מתקבלים שבעה סוגי חיפושים מומלצים:

תפוז טיול שבת

טיול שבת הבלוגיה

פורום טיול שבת

טיולי שבת

טיולים שבת

טיול לשבת

טיולי משפחות בשבת

באותו אופן תוכלו לראות עד כמה פופולרי בגוגל הנושא של עבודה בשבת...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה